6Gorilla's

6Gorilla's
Image Not Found
Image Not Found

Project Info

  • Klant Miep Huishoudservice
  • Oplossing Betrouwbare stuurinformatie

Betrouwbare stuurinformatie met het 6Gorilla's dataplatform

Miep, een landelijke organisatie in Huishoudelijkehulp en Begeleiding, heeft gekozen voor het Dataplatform van 6Gorilla’s. De organisatie wil met het Dataplatform betrouwbare stuurinformatie leveren aan de verschillende afdelingen en daarmee financieel gezond blijven groeien.

Gerard Spijker, Manager Finance bij Miep, is enthousiast over de mogelijkheden van het Dataplatform: “We hebben op dit moment veel tijd nodig om data uit verschillende systemen te verzamelen en op te schonen. Dit is een foutgevoelig proces en kost veel tijd. Met het Dataplatform kunnen we alle data uit onze systemen in één centraal systeem verzamelen en beheren. Dit maakt het mogelijk om sneller en betrouwbaarder stuurinformatie te leveren aan de verschillende afdelingen.”

Meer inzicht in klanttevredenheid, kosten, productiviteit en efficiëntie

Het Dataplatform van 6Gorilla’s is een cloud-based oplossing die organisaties helpt om hun data te verzamelen, beheren en analyseren. Het platform is geschikt voor organisaties van alle groottes en biedt een breed scala aan functionaliteiten, waaronder data warehousing, business intelligence, data science mogelijkheden, archivering, onderzoek en benchmarking, data integratie met de meeste zorgapplicaties.

Naast het verkrijgen van financieel inzicht wil Miep het Dataplatform inzetten om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. De organisatie wil met het platform onder andere inzicht krijgen in klanttevredenheid, kosten, productiviteit en efficiëntie.

360 graden overzicht van de organisatie

Voor een 360 graden overzicht van de organisatie wordt data uit Afas HRM, Afas Payroll, Afas Financieel en Nedap ONS ontsloten. Gerard Spijker: “We zijn ervan overtuigd dat het dataplatform ons gaat helpen om de kwaliteit van informatisering naar een hoger niveau te tillen en ook om de financiele en operationele sturing bij het managen van de groei. Door het platform kunnen we sneller beslissingen nemen op basis van data en kunnen we onze diensten efficiënter en effectiever organiseren.”

Joep van Gorp, salesmanager bij 6Gorilla’s: “De samenwerking met Miep ervaar ik als zeer prettig. De ambitie van Miep om een business datawarehouse in te voeren met het 6G dataplatform om het rapportage en analyse proces efficiënter te laten verlopen past geheel in onze missie; het teruggeven van tijd aan de zorg. We zijn met vol enthousiasme gestart met de implementatie en hebben er alle vertrouwen in dat we samen de doelstellingen gaan realiseren”.

Het team vond 4 redenen

  • Sommige behandelaren zetten hun afspraken niet van tevoren in het ECD maar in hun eigen agenda en registreren de afspraak pas na afloop in het ECD; Veel behandelaren verschuiven een afspraak in de tijd als die op het allerlaatste moment wordt afgezegd of als iemand niet komt opdagen. Dan wordt de afspraak een week later opnieuw ingepland; Als een behandelaar een cliënt belt waar die blijft
  • dan veranderen sommigen de geplande fysieke afspraak van een uur naar een telefonisch consult van vijf minuten. Dit komt in het ECD terecht als gewijzigde afspraak; Bij groepsbehandelingen wordt de no-showcode niet gebruikt
  • maar wordt afwezigheid op een andere manier geregistreerd.
Image Not Found